Terug

Jobcoachen bij Expert

“Expert. Begrijpt ’t”, is dé slogan van de middelgrote elektronicawinkel die door heel Nederland winkels heeft. Topper Tim werkte afgelopen jaar bij Expert Dongen. Amie interviewde Tim over zijn ervaring met jobcoachen, werken bij de expert en omgaan met klanten. Veel leesplezier! 
  1. Hoe ben jij op het idee gekomen om bij de expert te gaan werken? 

Ik woon vlak bij de Expert in Dongen en moest een oventje hebben. Met mijn oma en opa ben ik toen een oventje gaan kopen. Toen ik daar kwam zag de winkel er vet cool uit én ik zocht toevallig nog een stageplek vanuit school. Mijn Oma had in eerste instantie zelf naar de Expert gebeld, maar dat was op een maandag en toen waren ze gesloten. Toen zijn we met school en mijn stagebegeleider in gesprek gegaan. Mijn stagebegeleider gaf toen aan dat het misschien een stapje te ver was, en zei gaf aan dat ik Samen Top moest inschakelen. Dus dat hebben we toen gedaan en nu (sinds vandaag dus net niet meer ? ) werk ik 1 dag in de week bij de Expert Dongen. 

  1. Wat heeft de Expert wat andere werkplekken niet hebben? 

Ik keek een beetje rond en ik dacht gewoon, dit wordt hem. De elektronica sprak me aan. En ik dacht dat ik in een elektronicazaak veel taken zou hebben die bij mij zouden passen.  

  1. Wat vind je van het jobcoachen? Wat vind je moeilijk en wat vind je er leuk aan? 

Ik vind het jobcoach-traject leuk en uitdagend. Ik ben nu bezig met pakbonnen van de leverancier. Maar een andere keer ben ik bezig met karton vouwen zodat het in de kartonbak past. Het is leuk dat ik kan werken én dat ik kan terugvallen op begeleiding op afstand. Het is een heel zelfstandig traject en de collega’s van Expert geven mij de taken. Het is een beetje anders dan met een groep bij een bedrijf, want als je zo alleen bent dan moet je wel echt alles doen bij het bedrijf. Dus ook soms schoonmaken.  

  1. Is het niet saai zonder andere toppers? 

Nee joh, ik werk hier maar 1 dag in de week doe en dan 4 andere dagen werk ik met collega’s van Samen Top. Ik doe nog de brancheopleiding Logistiek en werk eigenlijk de andere dagen bij werkplekken met Toppers. Dus de toppers en de gezelligheid zit wel opgeslagen in mijn hoofd, maar ik moet natuurlijk wel focussen op de werkzaamheden. ?  

  1. Wat is jouw favoriete afdeling bij de expert en welke taken doe je graag? 

Ik heb een takenpakket. Ik ben nu bezig met een pakbon bij de elektronica. Deze afdeling heeft kabels, koppelstukjes en koptelefoons en hoesjes enzo. Dit is mijn favoriete afdeling en taak. Daarnaast doe ik vaak het karton en afval verwerken en af en toe schoonmaken. Maar dat vind ik wel minder leuk.  

  1. Hoe ga jij om met klanten? 

Ik begroet altijd de klanten; zeg goedemorgen. Vandaag komen er bijvoorbeeld heel klanten af op de promotie van het WK Pool oranje. Ik houd heel erg van acties vertellen en ik onthoud ze ook écht van elke winkel, dus ik mag ook hier de klanten vertellen over de promotie. Ik verwijs de klanten door naar de juiste collega. Als mijn collega’s in gesprek zijn, dan blijf ik even kletsen met de klant.  

  1. Heb je tips voor andere toppers die met klanten moeten werken? 

 Ik werk bijvoorbeeld ook bij de Albert Heijn in Kaatsheuvel. Daar praten heel veel klanten tegen mij. Dat is niet altijd makkelijk. Ik ben beleefd tegen klanten, en verwijs ze door naar een collega die wel kan helpen.  

1 reactie

Geef een reactie